Betaling via bankoverschrijving – Nieuwe betalingsmodaliteit

1) Een veilig betalingssysteem

 

Het is een eenvoudige manier om betalingen uit te voeren van bijna eender waar ter wereld, je hebt enkel een telefoon nodig of toegang tot je onlinerekening om de overschrijving te kunnen uitvoeren. Het is ook een handig middel voor zij die niet graag de gegevens van hun kredietkaart via internet meedelen.

2) De reserveringsprocedure

De reserveringsprocedure van Hotelopia is ongewijzigd gebleven en leidt niet tot bijkomende kosten. Er is enkel een verschil bij de selectie van de betaalmethode; kies voor bankoverschrijving.


Om de reservering af te ronden en de betaling uit te voeren via een bankoverschrijving bel je ons callcenter op het nummer 902 430 419; zo ontvang je via e-mail de informatie die noodzakelijk is om de betaling uit te kunnen voeren.


Eens de bankoverschrijving is uitgevoerd, zend je ons het betalingsbewijs via e-mail. Wij zenden je de definitieve bevestiging van je reservering nadat de verrichting door ons is bevestigd.


3) De dienstenvoucher printen

Eens de bankoverschrijving is bevestigd, zenden wij je de definitieve bevestiging van de reservering naar het e-mailadres dat je hebt opgegeven tijdens de reserveringsprocedure.Het is absoluut noodzakelijk om de voucher voor te leggen bij aankomst in de verblijfplaats.

Toegang tot de reservering

Rechtsboven op de webpagina heb je steeds toegang tot je reservering door de reserveringscode en het e-mailadres opgegeven tijdens de reserveringsprocedure in te voeren. Via deze pagina kan je de reservering weergeven, annuleren of de dienstenvoucher opnieuw verzenden.

Om je reservering te wijzigen, kun je contact opnemen met ons Klantenservicecentrum.

Veelgestelde vragen

Heb ik toegang tot de betalingsmodaliteit bankoverschrijving voor al mijn reserveringen?

Neen, deze betalingsmodaliteit is enkel beschikbaar voor reserveringen met een totaalbedrag hoger dan 600€.

Hoelang vooraf moet ik reserveren om te kunnen betalen via bankoverschrijving?

De reservering moet minstens 15 dagen voor de verblijfsdatum worden uitgevoerd. Het kan tot 72 uur duren voordat de betaling via bankoverschrijving is bevestigd, daarom is het aanbevolen de reservering op voorhand uit te voeren zodat er geen problemen zijn bij de verwerking ervan.

Kan ik kiezen voor een betaling via bankoverschrijving voor eender welk hotel en tarief?

De betaling via bankoverschrijving is NIET beschikbaar in de volgende gevallen:

  • Wanneer is gekozen voor “Betaling in het hotel”
  • Wanneer voor de reservering annuleringskosten gelden vanaf de derde dag na de reserveringsdatum.
  • Wanneer het hoteltarief “niet terugbetaalbaar” is

Wie betaalt de overschrijvingskosten wanneer deze van toepassing zijn?

Bij de betaling van de reservering moet de klant de eventuele overschrijvingskosten voor zijn rekening nemen.

In geval van een annulering van de reservering zal Hotelopia de eventuele overschrijvingskosten bij de terugbetaling van het bedrag voor zijn rekening nemen.