Faq

Boeken

1. Hoe boek ik een hotel?

Een hotel boeken bij Hotelopia is heel eenvoudig. U wordt door onze Hotelopia website geleid en krijgt verschillende opties aangeboden zodat u te allen tijde een boeking kunt maken, wijzigen of annuleren. Stapsgewijs ziet het er zo uit:

  • Stap 1:
    Zoek de gewenste bestemming en data.
  • Stap 2:
    Bekijk de zoekresultaten en de link "hotel info" voor meer informatie.
  • Stap 3:
    Klik op de prijs van het hotel naar uw keuze en geef persoons- en betalingsgegevens aan.
  • Stap 4:
    Uw boeking wordt bevestigd en u ontvangt een email met de hotelvoucher die u in het hotel bij aankomst presenteert.

2. Zijn de tarieven op de Hotelopia site per persoon/nacht of per kamer/nacht? Zijn de tarieven inclusief belastingen? En ontbijt?

Alle tarieven op de Hotelopia website zijn per kamer/nacht inclusief belastingen. We geven u ook aan of ontbijt wel of niet inbegrepen is in de prijs. We geven u ook het uiteindelijke nettobedrag aan zodat u niet voor onaangename verassingen komt te staan wanneer u uw kredietkaartgegevens aangeeft. De prijs die u ziet is de prijs die u betaalt!

3. Kan ik een hotel boeken op de Hotelopia website zonder me te registreren?

Ja. U kunt boeken zonder u te registreren maar wij raden u aan dat wel te doen zodat u volledig kunt profiteren van al onze faciliteiten, o.a. de nieuwsbrief met speciale aanbiedingen. Het kost u maar een minuutje tijd om u te registreren en u kunt zich te allen tijde afmelden. Klik op het veld "Nieuwsbrief" op de homepage.

4. Wat wordt er bedoeld met de leeftijd van kinderen?

Het kinderkortingsbeleid varieert van hotel tot hotel en indien er een korting van toepassing is wordt deze automatisch in de prijs berekend. Daarom vragen wij u naar het aantal kinderen en hun leeftijd (de leeftijd van toepassing op moment van reizen) wanneer u een hotel zoekt.

5. Krijg ik een hotelvoucher voor mijn boeking?

Ja, via email, en u wordt verzocht deze hotelvoucher af te drukken en te presenteren bij aankomst in het hotel. De hotelvoucher hoeft niet in kleur afgedrukt te worden; een copie in zwart/wit is voldoende.

6. Wat moet ik doen indien ik mijn hotelvoucher en/of boekingsnummer verlies?

Via onze telefonische klantenservice en noodtelefoonnummers op de bestemming, bieden wij een service van 24 uur per dag, 7 dagen per week.

7. Hoe kan ik een copie van de hotelvoucher afdrukken indien ik geen boekingsbevestiging ontvang per email of ik mijn hotelvoucher verlies?

Ga naar het veld "Zoek uw boeking" en u kunt uw hotelgegevens oproepen en een copie afdrukken..

8. Hoe weet ik dat mijn hotelboeking bevestigd is?

Als u eenmaal uw boeking voltooid heeft, verschijnt uw boekingsnummer op het scherm. U krijgt ook een boekingsbevestiging via email toegestuurd, waar alle gegevens op vermeld staan - inclusief data en boekingsnummer. Deze email bevat ook een hotelvoucher die u afdrukt en presenteert bij aankomst in uw hotel.

9. Moet ik mijn boeking direkt met het hotel bevestigen?

Nee. De hotelvoucher is het enige wat u nodig heeft.

10. Met wie neem ik contact op indien ik vragen heb?

Via onze telefonische klantenservice en noodtelefoonnummers op de bestemming, bieden wij een service van 24 uur per dag, 7 dagen per week. U vindt de telefoonnummers op de website en op uw boekingsbevestiging. Ook kunt u gebruik maken van het daartoe bestemde contactformulier. Telefoontjes vanuit buiten het Verenigd Koninkrijk worden volgens internationale tarieven in rekening gebracht.
Terug naar boven

Betalen en persoonsgegevens

11. Welke krediet/debitkaarten worden geaccepteerd?

Hotelopia accepteert betaling met de volgende kaarten:

  • Solo
  • Visa
  • Visa Electron
  • MasterCard
  • American Express
  • Diners Club

12. Hoe veilig zijn mijn kredietkaartgegevens?

Bij Hotelopia garanderen wij de privacy van onze gebruikers en uw krediet/ debitkaartgegevens worden eerst gecodeerd en vervolgens via de website verstuurd waardoor een veilige en zekere online betaling wordt gewaarborgd. Wij slaan uw krediet- of debitkaartgegevens niet op op onze website. Voor meer informatie, bekijk a.u.b. ons veiligheidsbeleid.

13. Op welk moment wordt het bedrag van mijn kredietkaart afgetrokken?

Wanneer u uw boeking heeft bevestigd, wordt het totaalbedrag automatisch van uw kredietkaartrekening afgetrokken.

14. Waarom moet ik het volledige bedrag vooruit betalen?

Overeenkomstig ons speciale beleid met de hotels, moeten wij het totale bedrag voor uw aankomst in het hotel in rekening brengen om uw boeking zeker te stellen.

15. Wat doet u met mijn persoonsgegevens?

Wij hechten groot belang aan de privacy en veiligheid van uw persoonsgegevens. Bij Hotelopia vragen we u enkel en alleen om informatie die nodig is voor uw hotelboeking. Voor meer informatie, bekijk ons veiligheidsbeleid onder "voorwaarden" en "privacy".

16. Biedt Hotelopia BTW rekeningen?

Wij kunnen voor zakenreizigers een rekening opmaken. Aangezien Hotelopia in Spanje gevestigd is, is de plaats van verrekening eveneens Spanje. Daarom vindt u op uw rekening het Spaanse BTW-nummer van Hotelopia. Indien u vragen heeft, richt u zich dan a.u.b. tot onze klantenservice aan de hand van het contactformulier.
Terug naar boven

Boeking wijzigen of annuleren

17. Hoe kan ik mijn boeking wijzigen?

Neem contact op met de Hotelopia klantenservice via het gratis telefoonnummer 0871 711 9494 en geef uw boekingsnummer en/of uw naam, data en hotel aan en welke wijzigingen u wenst aan te brengen.

18. Hoe kan ik mijn boeking annuleren?

U kunt direct annuleren op de website via het veld "zoek uw boeking". Het is belangrijk dat alle annuleringen via ons worden voltooid en niet via het hotel. Annuleringen zijn onderworpen aan onze algemene voorwaarden.

19. Hoeveel word ik in rekening gebracht voor een annulering?

Voordat u uw boeking bevestigt, wordt u op de hoogte gebracht van de annuleringskosten van het hotel dat u heeft uitgekozen. Het verkorten van uw verblijf kan ook, afhankelijk van het hotel dat u boekt, in rekening worden gebracht.

20. Wat gebeurt er indien ik een teruggave behoef?

Hotelopia stort uw teruggave direkt op de krediet/debitkaart die u heeft aangegeven voor de boeking. Wij slaan geen krediet/debitkaartgegevens op op onze website, maar de bank kan uw rekening identificeren via het boekingsnummer.

Algemene Vragen

21. Hoe kom ik meer te weten over de beste aanbiedingen?

Op onze homepage kunt u uw gewenste bestemming aangeven en meer informatie opvragen. Alle aanbiedingen van Hotelopia hebben een speciale korting voor onze klanten en dat maakt Hotelopia zo bijzonder waardoor klanten steeds weer bij ons terugkomen.

22. Wat gebeurt er met mijn hotelboeking indien mijn vlucht vetraagd is?

Alle hotelkamers worden vastgehouden tot 22.00 uur op de dag van aankomst. Mocht u laat aankomen, geef dan a.u.b. uw vluchtgegevens aan in het veld `speciale wensen` wanneer u uw boeking voltooit, en dit wordt dan doorgegeven aan het hotel, of belt u het gratis telefoonnummer van de klantenservice.

23. Is vervoer naar het hotel inbegrepen?

Nee, vervoer is niet inbegrepen. U bent zelf verantwoordelijk voor uw vervoer van en naar hotel. Alle hotels op onze site beschikken over informatie betrekkelijk lokatie en u kunt een plattegrond online oproepen.

24. Waarom zijn uw prijzen zo voordelig?

Omwille van het grote volume klanten dat wij naar onze gecontracteerde hotels sturen, samen met het feit dat wij al vele jaren met hen samenwerken, hebben we sterk verlaagde prijzen voor onze klanten kunnen onderhandelen. Daarnaast, aangezien wij een internetbedrijf zijn en geen kantoren "op straat" hebben, kunnen we onze kosten zeer laag houden en daar hebben onze klanten profijt bij. U kunt tot 75% sparen op uw boeking bij Hotelopia.

25. Hoeveel kilometer is een mijl?

1.6 kilometer is gelijk aan 1 mijl. Andere nuttige maten zijn de volgende:

  • 1 kilo = 2.2 lbs
  • 1 pint = 570 ml
  • 1 liter = 1,75 pints

26. Waarom is de prijs anders dan toen ik voor het laatst gekeken heb?

Er kunnen veranderingen in de prijzen worden aangebracht om markttendensen en wisselkoersschommelingen aan te geven. Wij onderhandelen voortdurend met hotels om u de voordeligste prijzen aan te bieden. Wanneer u eenmaal een boeking heeft bevestigd, kan de prijs niet meer veranderen.

27. Ik heb juist met mijn hotel gesproken en mijn boeking is niet geregistreerd?

Wij hebben een gewaarborgd aantal kamers per nacht bij onze gecontracteerde hotels. We dienen het hotel enkel een aantal dagen van tevoren te informeren welke klanten deze kamers gaan bezetten. Vandaar dat zij, indien u voor deze tijd contact met het hotel opneemt, nog niet over uw naam of boekingsnummer beschikken.

28. Wat zijn uw algemene voorwaarden?

Klik op het veld Voorwaarden
Terug naar boven