Direct betalen op het hotel

1) Een flexibel systeem

Reception

Hotelopia geeft u de kans om de betaalmethode van uw voorkeur te kiezen:betaling via de website of betalen op het hotel.

Wat is de betaling op het hotel?
Met Betaling op het hotel kunt u uw boeking rechtstreeks betalen na aankomst op het hotel, in plaats van via de website. Dit soort betalingen wordt steeds vaker gevraagd door de klanten.


2) Reserveringsproces voor Betaling op het Hotel

Booking Process

Het reserveringsproces op Hotelopia is hetzelfde als altijd, in 3 eenvoudige stappen zonder enige extra kosten. Het enige verschil is de hotel selectie op de pagina met zoekresultaten.

UITZONDERING: Als u een niet terugbetaalbaar tarief geboekt heeft, kan het hotel het volledige bedrag van de reservering in rekening brengen na ontvangst van de bevestiging van de reservering.

De hotels zijn met twee verschillende kleuren geïdentificeerd: Groen voor "Web Betaling" en geel voor "Betalen op Hotel".

  • Pay at hotel
  • Pay Online

Direct betalen op het hotel

Refine

We hebben ook een nieuw filter gemaakt om uw zoekopdracht te specificeren, deze heet “Betaalmethodes".

Met behulp van deze filter, worden de resultaten automatisch gefilterd en tonen alleen de hotels op basis van de door u gekozen betaalmethode.

Zodra het duidelijk geworden is welk hotel het beste past bij uw behoeften, hoeft u alleen maar het gebruikelijke proces van boeking te volgen door te klikken op “Reserveren".

  • Booking Button

3) Servicekaart voor tickets printen

Email

Zodra de reservering gedaan is kunt u vanuit de website de servicekaart printen.

Tevens kunt u dat doen via het e-mailbericht dat wij naar uw e-mailadres dat u tijdens het boekingsproces gegeven heeft zullen sturen.

Het is noodzakelijk dat u de servicekaart bij aankomst op de accommodatie toont.

Toegang tot de reserve

Booking

U kunt op elk gewenst moment uw reservering bekijken door op "Uw reservering" te klikken, aan de bovenkant van de website van Hotelopia.

U hoeft alleen maar het reserveringsnummer en het bij de reservering gebruikte e-mailadres in te voeren. Vanaf deze pagina kunt u de reservering rechtstreeks annuleren of printen en de servicekaart en betaalbewijs opsturen, of een rekening aanvragen. Mocht u wensen uw reservering te veranderen, neemt u contact op met onze klantendienst.


FAQ

Debiteert Hotelopia een bedrag van je kredietkaart?

Hotelopia kan mogelijk 1 euro van de creditcard afboeken gedurende de reserveringsprocedure om vast te stellen dat de creditcard geldig is. Dit bedrag wordt onmiddellijk teruggestort wanneer de creditcard geldig blijkt en de reservering is gemaakt. Uw verblijf dient in zijn geheel aan het hotel voldaan te worden. Het hotel waar de reservering wordt gemaakt behoudt zich het recht voor te controleren dat de creditcard de eventuele annuleringskosten dekt, en de annuleringskosten in rekening te brengen zodra deze van toepassing zijn. In dit geval worden deze kosten in vermindering gebracht op het bedrag dat aan het hotel te voldoen is." UITZONDERING: Als u een niet terugbetaalbaar tarief geboekt heeft, kan het hotel het volledige bedrag van de reservering in rekening brengen na ontvangst van de bevestiging van de reservering.

Waarom dien ik de gegevens van mijn kredietkaart in te voeren?

Het hotel vraagt deze gegevens als garantie voor de reservering ingeval deze wordt geannuleerd buiten de voorziene termijn of ingeval je niet in het hotel aankomt.

Moet ik een waarborg of een voorschot aan het hotel betalen?

Nee, u hoeft uw verblijf pas te betalen nadat u in het hotel aangekomen bent. Het hotel waar de reservering wordt gemaakt kan de reservering bevestigen door de annuleringskosten te pre-autoriseren of kan de annuleringskosten in rekening brengen bij wijze van garantie vanaf het moment waarop deze van toepassing zijn. In dit geval worden deze kosten in vermindering gebracht op het bedrag dat aan het hotel te voldoen is. In het geval dat het hotel niet in staat is om de creditcard te valideren, behoudt het hotel zich het recht voor om de reservering te annuleren. Uitzondering: als u een niet terugbetaalbaar tarief geboekt heeft, kan het hotel het volledige bedrag van de reservering afschrijven na ontvangst van de bevestiging van de reservering. De niet terugbetaalbare tarieven laten geen wijzigingen of annuleringen toe.

Kan ik het bedrag voor mijn verblijf in het hotel betalen met een andere kredietkaart dan deze die werd gebruikt bij de reservering?

In het algemeen aanvaarden de hotels verschillende kaarten of een betaling in cash. Wij raden u echter toch aan elke situatie na te kijken door rechtstreeks met het hotel contact op te nemen.

Kan ik een reservering maken met een debetkaart?

Neen, de hotels aanvaarden geen debetkaart als garantie voor de reservering. Om een reservering te maken is een geldige kredietkaart noodzakelijk.